Geen nieuws betekent heel veel goed nieuws :-) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anouk Vermeer - WaarBenJij.nu Geen nieuws betekent heel veel goed nieuws :-) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anouk Vermeer - WaarBenJij.nu

Geen nieuws betekent heel veel goed nieuws :-)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Januari 2014 | Indonesië, Batavia

Het heeft even op zich laten wachten (ik ben in inmiddels alweer op de helft van mijn reis!) maar ik ben er dan eindelijk aan begonnen, even een update voor iedereen thuis! Op dit moment zit ik in een vliegtuig van Phuket (Thailand) naar Jakarta (Indonesie) en heb ik na 2 maanden reizen met mijn inmiddels twee nieuwe Twentse vriendinnen, hen gedag moeten zeggen gisteren. Heeeel raar, want we hebben natuurlijk heel veel met elkaar meegemaakt en het was echt fantastisch.

De laatste keer dat ik schreef zat ik nog op de boot naar Laos, geen idee wat ik allemaal zou gaan meemaken. Ik baal nu gewoon al dat dit gedeelte voorbij is, zo leuk was het. We zijn in totaal iets meer dan een week in Laos geweest, waarvan zo'n 3 dagen in Luang Prabang en 5 in Vang Vieng, waar het tuben wel het leukste was! Dit houdt in: in een opblaasband op de rivier dobberen en dan zijn er 3 barren waar je langs komt. Ze gooien dan een touw met een fles eraan naar je waarmee ze je dan binnen halen, en dan drankjes drinken en spellen doen (beerpong bijvoorbeeld). Als je het zat bent ga je je band weer in en dobber je verder naar de volgende bar! Dat was echt super vet. Daarna zijn we met een minibus (again) naar Vientiane gegaan omdat we vanaf daar vlogen naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Vanaf de tweede dag in Luang Prabang ben ik met Lianne en Frederiek (uit Hengelôhh) verder gaan reizen trouwens, heuuul gezellig :-).

In totaal zijn we bijna 3 weken in Vietnam geweest, ik had wel langer willen blijven want het was echt een super vet land, maar omdat we ook de beroemde (en beruchte) Full Moon party op 15 januari op het thaise eiland Koh Phangan wilden meemaken (en nog via Cambodja gingen erna) hebben we er een beetje vaart achter gezet, en ik vond het ook wel chill om daar nog wat tijd te hebben om te relaxen aan het einde voordat ik naar Indonesie zou vertrekken.

In Vietnam zijn we dus begonnen in Hanoi, waar je wordt overdonderd door de hoeveelheid motorbikes overal. Iedereen die de straat oversteekt ziet eruit alsof hij zelfmoord wil plegen haha. Het aantal inwoners weet ik niet meer, maar wel dat er 4 x zoveel motorbikes zijn! vervolgens naar de kust gegaan wat meer naar het noorden: naar Halong Bay, suuuper mooi, allemaal bergen in 't water zegmaar! Na een boottocht van 2 dagen met 1 overnachting moesten we weer terug naar Hanoi (waar het stappen overigens heel leuk was) en gingen we daarna verder naar Hoi An, een super schattig stadje waar we kerst hebben gevierd en in kerstpakken hebben rondgefietst waardoor locals ineens met ons op de foto wilden ipv andersom! Hoi An ligt trouwens alweer een flink stuk naar het zuiden in Vietnam, en alle plaatsjes waar we zijn geweest waren bijna aan de kust.

Na Hoi An ging de reis verder naar Nha Trang, waar bijna alles in het russisch is (menukaarten en borden) door de grote hoeveelheid russische toeristen. Blijkbaar lijk ik ook russisch trouwend, want overal en in elk land waar ik kom vragen ze waar ik vandaan kom en zeggen ze dat ze dachten dat ik uit Rusland kwam. Het is me inmiddels al meer dan 5 keer gezegd! Of t een compliment is weet ik niet, maar laten we daar maar vanuit gaan dan ;-). Vanuit Nha Trang zijn we achterop de motor gegaan (easy riders tour heette dat) naar 't binnenland: met een nacht in een homestay in Lok Lak en een nacht in Dalat. In Loklak hebben we in een hutje geslapen waar de kippen omheen liepen en de koeien onder sliepen haha. In Dalat ben ik niet echt buiten geweest want ik had een lekker buikgriepje te pakken! Gelukkig was dit na 2 dagen weer over.

Erna zijn we weer teruggekeerd naar Nha Trang voor new years eve op 't strand, een fantastisch feest! Vervolgens naar Mui Ne, waar we eindelijk echt strandweer hadden en kitesurfen hét ding is daar. Als de wind goed is kun je op het strand honderden kites zien! Hier vaak gechilld bij een bar waar ze gewoon bedden aan het strand hadden, heerlijk! Ten slotte eindigden we in Vietnam in Saigon/Ho Chi Minh, waar we de tunnels hebben bezocht die in de oorlog jarenlang zijn gebruikt door mensen om in te wonen (zo'n meter hoog en 90 cm breed). Ook het oorlogsmuseum in deze stad is heel indrukwekkend! We hebben ook nog een dagtripje gemaakt naar de Mekong Delta vanaf Saigon, wat ook heel leuk was.

Ik ga er even wat rapper doorheen (probeer ik althans), maar de leukste momenten zijn vastgelegd met foto's die op m'n facebook staan! Dat krijg je als je zo lang niet schrijft, dan moet ineens alles even wat korter ;-).

Vanaf Saigon zijn we met de bus naar Phnom Penh in Cambodja gegaan, uurtje of 7 was dat geloof ik me te herinneren. Alles ging in Vietnam trouwens met "Sleeper bussen", best wel relaxt, gewoon soort van stoel/bedden boven elkaar, waarschijnlijk heb ik er wel een foto van op facebook staan. Na 3 dagen Phnom Penh, waar de s21 en killing fields een MUST see zijn, maar tegelijkertijd heel verdrietig omdat het over de bizarre geschiedenis van Cambodja gaat, zijn we naar het eilandje in het zuiden Koh Rong gegaan. Té mooi en relaxt, spierwit strand en turquoise zee, dat was echt even bijkomen na al dat gereis in bussen tot dan toe! Koh Rong is een eiland waar iedereen lekker jointjes zit te roken, voor mij de gelegenheid om er nogmaals achter te komen waarom het niks voor mij is; het resulteerde in een nachtlang overgeven ;-). Toch maar niet meer proberen!!

Na Koh Rong is het een beetje in een sneltreinvaart gegaan, met de bus dan. We hebben vanaf toen 3 nachten in bussen overnacht omdat we de full moon party anders niet gingen redden (we kwamen er achter dat we in het begin in noord Thailand en Laos misschien wat hadden getreuzeld). We pakten de nachtbus naar Siem Reap, hebben daar overdag de tempels van Ankor Wat bezocht, heeel mooi(!!!!) om vervolgens die avond weer in de bus te stappen naar Bangkok, waar weer protesten zouden zijn (maar weer was er helemaal niks aan de hand en liepen er oudjes met vlaggetjes en hello kitty fluitjes rond die met ons op de foto wilden..). We hebben hier de dag gebruikt om lekker even te shoppen op Kao san road en Rambrutti road. Lekker rayban brilletjes scoren voor een prikkie! Vervolgens 's avonds weer de bus in naar Chumphon (zuiden) om vervolgens daar de boot te nemen naar Koh Phangan (eerst via Koh Tao). Uiteindelijk kwamen we daar rond het middaguur aan in Echo Backpackers, het chillste hostel (en recht aan het strand) tot nu toe misschien wel!

14 januari was dat, muttis verjaardag ;-), en de dagen erna volgden een hoop feestjes die ik niet snel zal vergeten! Met natuurlijk als hoogtepunt tamtamtam.... Een lift op de scooter van onze feuten hoofdrolspeler Manuel, na 1 van de feestjes in de jungle daar. Het was top, maar na 6 dagen werd het tijd voor het volgende en nóg leukere eiland: Koh Tao, waar we de reis met zn 3en zouden afsluiten met een duikcursus, wat echt TOP was! Ook een fijne bijkomstigheid, het Padi examen goed gemaakt, fijn om mezelf te bewijzen dat ik toch nog wel kan studeren ;-). Uiteindelijk lekker 8 dagen op Koh Tao geweest, wat een chill eiland is dat zeg, super gezellige feestjes, chillen op het strand en heel veel gezellige mensen!

Ik moet even stoppen want we gaan even landen! Ik zal mijn verhaal straks/morgen afmaken als ik in m'n hostel zit!........ Het is inmiddels ook al 23:37 uur en best moe van t reizen!.......

Poeh, zit nu in een restaurantje in Jakarta waar k gisterenavond met een jongen uit Frankrijk vanaf t vliegveld ben heen gegaan zodat we de taxirit konden delen. Een taxirit waarbij ik wederom weer wat doodsangsten heb ervaren haha. We waren er snel zullen we maar zeggen (in een half uur ipv normaal een uur). Ik zit schijnbaar in het backpackersgedeelte van jakarta, Jalan Jaksa. Maar ik zal eerst even afmaken waar ik gebleven was. Na Koh Tao moest ik afscheid nemen van mijn inmiddels lieve vriendinnetjes Frederiek en Lianne (fred en lan ;-)). Dit was toch wel even heel raar en ineens was ik weer alleen. Maaarrr dat mocht de pret niet te lang drukken hoor, want ik ging naar Phuket!

Ik sliep in Patong en ik zou eigenlijk om 14:00 aankomen, maarrrr Azie zou Azie niet zijn als je daar niet een paar uur bij op moet tellen. Ik zou Marjolein (vriendinnetje uit maastricht) meeten en we zouden op het strand gaan chillen samen, waarna zij savonds na 6 maanden stage terug zou vliegen naar huis! Maar, het leek wel alsof het ons echt niet gegund was, want ik kwam aan om 17:15 en toen berichtte Majo'tje mij dat zij om 17:30 de taxi naar het vliegveld had... Dikke bummer dus want ik had speciaal de vroege boot genomen vanaf Koh Tao! (Lees 4 uur sochtends opstaan... en dat is natuurlijk voor niemand leuk..). Helaas heb ik haar dus niet meer kunnen zien.

Anyway, wat bleek, 2 Zweedse jongens die ik op Koh Tao had ontmoet waren ook die dag aangekomen in Phuket en met hen ben ik 's avonds gaan stappen in Patong op Bangla road. Woorden kunnen niet beschrijven wat daar gebeurd haha, er zijn paaldanseressen in elke bar en overal mannetjes die je proberen mee te sleuren naar een van de befaamde pingpong shows ;-). Ik heb de verleiding kunnen weerstaan.

De volgende dag op het strand van Patong Beach gechilld met mn Zweedse freunden om vervolgens 's avonds te vliegen naar Jakarta Indonesie, waar ze allemaal jaloers zijn op m'n kersverse ray ban collectie! Ze spreken me er gewoon op aan op straat haha. De mensen zijn hier heel lief en lachen heel veel! Ik heb nog geen nieuwe backpackers ontmoet maar dat komt wel, voorlopig goed om even alleen te zijn anders had ik nu dit verhaal niet geschreven. Ook wel lekker om even bij te komen van alle fantastische ervaringen tot nu toe! Ik moet dan ook eerlijk zeggen, ik heb het thuis nog geen moment gemist, zo relaxt is het hier overal!

Overmorgen ga ik naar Bandung met de trein om m'n reis te vervolgen, en over een paar dagen tot een week zal ik meeten met een Nederlandse jongen en canadees meisje die ik op Koh Phangan heb leren kennen en waar we ook mee naar de full moon party ben geweest. Heel gezellig! Morgen ga ik waarschijnlijk naar Bogor een dagje, op aanraden van freek! Er moet daar een heel chill park zijn waar je lekker kunt chillen.

Ik kan niet beloven wanneer ik weer zal schrijven, maar ik zal sowieso over een paar weken weer proberen een update te plaatsen! Ga er in ieder geval maar vanuit dat geen nieuws goed nieuws betekent, want dit is tot nu toe absoluut het geval geweest :-).

Heel veel liefs en kussen voor iedereen die dit leest! En reacties zijn natuurlijk meer dan welkom! :-) en tips voor Indonesie natuurlijk ook!
Xxxxxxxxxxxxx

  • 30 Januari 2014 - 17:33

    Anja:

    Weer een leuk verhaal Anouk, heb je net nog gesproken op facetime, was weer fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb daar!
    Dikke kus MammieXX

  • 05 Februari 2014 - 11:32

    Inge:

    Hoii lieve Noukie,

    wat een leuk verhaal weer! En wat ben je al op veel plaatsen geweest, en zoveel meegemaakt, woooow!
    Have fun weer in Indonesie, dikke kus!!

  • 06 Februari 2014 - 10:30

    Emma:

    Lieve Snouk!!!! Wat een geweldig verhaal…. Ik moet wel zeggen dat ik een tikje jaloers ben vanuit mijn kantoortje uit Winters Amsterdam ;) Jij mist thuis misschien niet zo erg, maar wij jou wel hoor ;p Heel veel liefs!!! X

  • 06 Februari 2014 - 11:29

    Tessa:

    Honey! Een verhaal waar maar liefst 9x 'strand' in staat moet wel een goed verhaal zijn (ik heb serieus geteld)! Heerlijk! Wil je alsjeblieft een keer met mij samen terug naar Vietnam? Love you!

  • 06 Februari 2014 - 12:39

    Marlot:

    Wauw wat een hoop positieve, spannende, leuke, gekke en grappige dingen heb je meegemaakt! wel heb ik zoveel vragen over je verhaal! hoe kom je bij manuel achterop de scooter? Feestjes in de Jungle, hoe kan dat? Die rivier met die opblaasbanden, is dat DE beruchte rivier waar elk jaar een aantal....Het niet redden?

    Ontzettend fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Dan hoeven wij ons geen zorgen om je te maken :). Ik mis je hier maar dat is nou eenmaal zo dus probeer maar niet teveel aan thuis te denken, schiet je toch niks mee op!

    Hele dikke, vette kus en veel plezier!! (alsof je dat niet hebt ;))

    Marlot


  • 16 Februari 2014 - 14:26

    Florence:

    Hi lieve Nouk!
    Ik heb net je verhaal weer zitten lezen, wat maak jij veel leuke dingen mee!!
    Echt heerlijk, hihi en een beetje jaloersmakend! ;)
    Fijn om te lezen dat alles goed met je maakt, zet maar lekker veel foto's op fb inderdaad..!

    Dikke knuffel en geniet lekker!
    X Flo

  • 16 Februari 2014 - 14:26

    Florence:

    Hi lieve Nouk!
    Ik heb net je verhaal weer zitten lezen, wat maak jij veel leuke dingen mee!!
    Echt heerlijk, hihi en een beetje jaloersmakend! ;)
    Fijn om te lezen dat alles goed met je maakt, zet maar lekker veel foto's op fb inderdaad..!

    Dikke knuffel en geniet lekker!
    X Flo

  • 16 Februari 2014 - 14:26

    Flo:

    Hi lieve Nouk!
    Ik heb net je verhaal weer zitten lezen, wat maak jij veel leuke dingen mee!!
    Echt heerlijk, hihi en een beetje jaloersmakend! ;)
    Fijn om te lezen dat alles goed met je maakt, zet maar lekker veel foto's op fb inderdaad..!

    Dikke knuffel en geniet lekker!
    X Flo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1892
Totaal aantal bezoekers 4458

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 08 April 2014

Mijn reis naar Zuid-Oost Azië, Australië en NZ

Landen bezocht: