Doei Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anouk Vermeer - WaarBenJij.nu Doei Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anouk Vermeer - WaarBenJij.nu

Doei Dubai!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 November 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zo, dat was 'm alweer, Dubai in twee dagen! Om te beginnen ging de reis super vlot, Emirates is echt een aanrader, wat een luxe! Ik kreeg zelfs een menukaart waarop het driegangen menu beschreven werd.. En deze vliegtuigmaaltijd was (in tegenstelling tot alle andere) heel goed te doen!

Goed, met een net een big mac menu achter mijn kiezen (lekker classy) zit ik nu te wachten bij de gate om zo naar Bangkok te vliegen.. Maar genoeg over eten nu! Even Dubai in een notendop, waar ik m'n reis ben begonnen.

Ik heb bij Inge van Weert gelogeerd, een dispuutsgenoot die ook hotelschool in Maastricht heeft gedaan en inmiddels ongeveer een half jaar in Dubai werkzaam is. Super fijn en lief dat ik daar kon slapen die 2 nachten. Ik ben 2 dagen lekker zelf op pad geweest en volgens mij de belangrijkste highlights wel gezien! Omdat het saai is (voor mij en voor jullie ;-))alles wat ik heb gedaan apart te beschrijven even een overzichtje van de dingen die k heb gezien:
Dag 1:
- de Marina en het strand, het gebied waar Inge woont, hier kun je lekker bootjes kijken en btje rondstruinen en ook even naar het strand om te relaxen;
- Mall of the Emirates, een megagrote mall met VEUL winkels en een mega grote skibaan incl stoeltjeslift! Gaaf om te zien;
- Madinat Jumeirah, een leuke deels overdekte markt waar je ook gezellig aan het water wat kunt drinken en een mooie uitzicht hebt op het Burj Al Arab (dat mooie zeven sterren hotel in de vorm van een zeilschip);
- met de monorail (soort metro) naar het einde van de palm (dat opgespoten eiland) waar Atlantis staat, een super groot hotel met een beetje een Disney uitstraling;
- 'savonds ladies night (lees: gratis cocktails!) bij Media One, een mooi hotel met een gezellige bar, gezellig met Inge, Lisette, Tom en nog wat vrienden uit Dubai van Inge;
Dag 2:
- de Souks bezocht (soort marktjes in het 'oude' gedeelte van dubai), hier heb je een gedeelte dat vooral goud en sieraden verkocht en een ander gedeelte met kleding en vanalles. Dit wordt van elkaar gescheiden door de Creek als ik 't goed zeg, een rivier waar je over kunt steken met een Abra, een schattig oud bootje, kost 1 dirham (0,20 cent);
- Dubai Mall, vond ik super indrukwekkend. Weer een winkelcentrum maar echt met vanalles te zien, watervallen, een indoor schaatsbaan, een suuuuuper groot aquarium, een levensgrote sterrenhemel, noem maar op. Niks is te gek in Dubai!
- Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, super mooi maar 400 dirham (80e) om naar boven te mogen en dan sta je niet eens helemaal boven, nog niet eens de helft volgens mij. Dus toen dacht ik even laat die maar zitten! Uiteraard wel even een aantal foto's van gemaakt als een echte toerist;
- tot slot een rondleiding gekregen door het JW Mariott Marquis hotel waar Tom Nauw werkt, echt super mooi bizar hotel en vanaf de 70e verdieping nog wat mooie foto's genomen van de Burj Khalifa.

Toch alles een beetje apart beschreven merk ik nu, maar hopelijk niet saai om te lezen ;-). In een paar woorden vond ik Dubai mooi, schoon, veilig, indrukwekkend en Disney! Tis echt soms alsof je in Disney loopt omdat het zo sprookjesachtig is. Ik zou er zeker graag nog eens teruggaan en het iedereen aanraden! De stranden zijn super mooi en er is van alles te zien en volgens mij kun je er ook goed stappen! Dat laatste heb ik dan niet echt heel erg gedaan maar dat was ook maar beter voor de portemonnee :-).

Inmiddels zit ik niet meer bij de gate maar moest 'k m'n verhaal ff staken omdat ik moest boarden. Nu schrijf ik dit vanuit mijn bedje in 't hostel waar ik in Bangkok verblijf, heel relaxt. Het is alweer dag 2 hier. Ik zal later meer over Bangkok en Thailand posten! Gister in ieder geval gezellig met Ilona (collega CompaNanny die hier op vakantie is geweest 3 weken) gechilld en mezelf wakker gehouden omdat 'k best een jetlag had en 's avonds nog naar de skybar sorocco (in hotel Lebua, hoop dat ik het allemaal goed schrijf) geweest met de tuktuk en een heerlijke cocktail gedronken met een té bizar mooi uitzicht.

Vanavond drankjes doen met Tobias (weer iemand van de hotelschool die voor werk vanavond in Bangkok is), Freek komt vandaag ook nog naar Bangkok wat ook gezellig is en verder vandaag maar is ff wat verkennen hier.

Ciao for now!!!

Dikke kus!!! En p.s tis hier 6 uur later dan in NL.

  • 29 November 2013 - 11:02

    Daddy:

    Halloha Anouk, je gaat super goed zo te lezen; ga zo door! misschien s.a.p. ff Face Time.
    Doe Freek en anderen de groeten van ons.
    We Love You : Pa, Ma en Manon.

  • 29 November 2013 - 13:03

    Petram Middelburg :

    Hoi anouk
    Leuk dat ik zo je avonturen kan volgen wat je allemaal gaat doen
    En wens je nnogmaals een fijne reis
    Groetjes en xxx

  • 29 November 2013 - 13:52

    Marlot:

    Leuk eerste verhaal Nouk, kan niet wachten op de volgende. Geniet ervan maar doe alles veilig maar met veel plezier :) Dikke kus vanuit een enorm regenachtig, koud, winderig Nederland...

  • 02 December 2013 - 13:54

    Tessa:

    Schat wat een mooi begin van je reis! Alles behalve saai om te lezen over Dubai adventures;) Zin in je volgende verhaal! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2013
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 4463

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 08 April 2014

Mijn reis naar Zuid-Oost Azië, Australië en NZ

Landen bezocht: